Página Activitats

CINGLE DES NIU DES VOLTOR

forat de baixveure ses fotos veure video track

Fecha: 4-maig-2013
Circular: Si
Recorregut total: 4,42 Km.
Grau de dificultat : Mitjana
Duració total :

##

CINGLE DES NIU DES VOLTOR

Tal vegada sigui una de ses excursión amb ses vistes mes espectaculars. Una nova vissió sobre el Torrent de Pareis, s'entreforc des de d'alt, el Torrent de LLuc, Sa Fosca, el pas des Duro i tants i tans de llocs de gran bellesa.

Comencem la ruta d'avui en el quiosquet del Nuu de sa Corbata, prenem direcció NE en lleuger descens, com si anàsim al Torrent des Gorg de sa Figuera però sense arribar a entrar en el seu tàlveg.

L'orientació és fàcil, de moment tenim unes fites que ens fan companyia i perquè des del principi ja veiem el nostre objectiu el Cingle des Niu des Voltor, amb el seu característic forat.
Anem avançant per trams amb abundant càrritx i un terreny cada vegada més carstic, a poc a poc ens anem adonant que seguir les fites pot ser un error perquè les hi ha per onsevulla, però com tenim el nostre objectiu clar, vam seguir avançant cap a ell.

Després de creuar un dolina hem de descendir i dirigir-nos cap als penya-segats que donen al Torrent de Pareis, just davant de sa Cova des Soldat Pelut, i el Pas dels Contrabandistes. Aquí les vistes són realment espectaculars, donant-nos una visió excepcional de la llera del Torrent de Pareis. Just en la vora del penya-segat i al costat d'una gran roca trobem unes plaques noves, un maillón i una corda (?). La curiositat ens pot i encara que no portàvem l'equip necessari en Diego i en Pep s'avancen i decideixen baixar per la corda, el pati impressiona, són més de 100 m de caiguda, fins a l'altiplà immediat inferior. Descendeixen el primer tram d'uns 20 m. fins a una repisa, amb una altra placa i una corda, vam seguir descendint altres 15/20 m. fins a una altra "rapisa" equipat amb una placa i una cadena, el descens no segueix la mateixa vertical sinó que es va desplaçant a l'E ( esquerra), la baixada segueix sent espectacular perquè a la dreta tens una enorme i impressionant bauma que sembla s'ha menjat mitja muntanya. Arribat a aquest punt ens trobem amb un tram equipat amb 5 graons de ferro tipus ferrata. Aquí ens parem per estudiar l'assumpte i decidim no prosseguir, per tornar un altre dia amb l'equip adequat i completar el que serà el Pas des Niu des Voltor, amb accés al Torrent de Pareis.

Reprenem la nostra ruta per dirigir-nos al Cingle des Niu des Voltor, la vegetació dificulta l'avanç, i en uns minuts ens situem en el forat de baix, després de la típica foto ens dirigim a l'extrem S del Cingle amb la intenció d'escalar-ho, crestejar-ho passant per sobre de el forat de dalt i seguir fins l'estrem N. del cingle i després d'un esgarrifador pas, per darrere sento mira com el Pas d’en Mahoma en petit baixem a un “mirador” en l'extrem N del Cingle i contemplar el meravellós entorn, amb el entreforc als nostres peus i el murallón de ses Farines enfront nostre. Prenem notes de la zona de sa Fosca i possibles accessos…. Aprofitem el lloc per menjar-nos el bocata algun fins i tot li va donar per a un migdiada, i els altres ens entretenim a primera fila amb un rescat del GREIM a l'entreforc, després d'un merescut descans, iniciem el retorn. Com sempre la shandi que no pot faltar en Cas Lloro.