Página Activitats

PAS D'EN QUEROL - CORNADOR PETIT 807 m. - PAS DE S'ANGLÈS - ROSSEGUERA DES CORNADOR

P2237312video veure ses fotos track

Fecha: 23-febrer-2013
Circular:
Recorregut: Km. .
Aproximació:
Grau de dificultat: Alta
Duració: 5 h.

Pas d'en Querol Pas de s'Anglés

CAMÍ DE S'ALADERN - PAS D'EN QUEOL - CORNADOR PETIT 807 m. - PAS DE S'ANGLÈS - ROSSEGUERA.

Ses prediccions del temps no heren bones, donaven temporal d'aigua i neu i baixada forta de temperatura fins i tot donaven neu a cota 0. Quasi res es va cumplir i ens varem posar en marxa per fer aquesta ruta marcada per avui dins el nostre planing.

Es una ruta espectacular per un indret totalment salvatge. En si no te masa dificultat si no fos perquè ens va fer una petita nevada banyant tota sa roca, es clar aquest element metereològic a uns passos de roca ho va fer tot molt més interesant, per aixó varem a ver de posar un cordino al Pas de s'Anglès per asegurar sa baixada.

Començan sa ruta al poble de Biniaraix per agafar tot duna el Camí des Barranc, el torrent duia aigua, continuem fins arriba al desviament del Camí de s'Aladern ( Camí vell de LLuc) que agafarem i no deijarem fins arribar al Coll d'en Se. En aquest punt em de pendre un tirany a la dreta que pasar per vora una era en tot el seu entorn perfecta, continuem per aquest tirany que dur a una caseta-aljub i a una barraca de caçadors.

Noltros em de continuar fins arribar a sa base del gran mur, per després girar a l'esquerra, continuar ferrats al mur fins trobar una gran canal. Aqui comença lo bó.

Es tracta d'una gran canal que ve de la base del mur del Cornador Gran, começarem a pujar per la nostran dreta, recordem que está nevant la temparatura a baixat fins a 1º i fá fret, sa roca banyada dificulta enormament la progresió, el grup volia ronya idó ronya tindrà...

El Pas d'en Querol podriem dir qué es fà en dos tramps separats per una petita cornisa. El primer tram és el més delicat perquè sa roca es molt llisa i quasí no hi ha on posar la bota ( en banyat), segueix una grimpada per superar un nivell superior i una vegada superat aquest tram, ve la petita cornisa amb unes piquetes que ens ajudaran a aferrar-nos. Seguim pujant per una pala fins a l'alti-pla que hi ha a sa base del Cornador Gran.

Des d'aqui ens dirigim cap a la font de s'Heura, que agafa el seu nom de la impresionant heura que té al devora. Voragem la pared fins que en Diego trobar una cova enquestrada a la paret del muralló, accedim amb una petita grimpadeta, un lloc de luxe per refugiar-se, está "acondicionada" amb un trispol de càrritx, llenya seca i unes vistes encisadores. Aqui mangem alguna coseta, recuperem forces i seguim fins a un colladet que ens dona accés a la part Sud del Cornador (amb vistes a s'Arrom), seguim descendent per perdre una mjica d'altura i per situar-nos a dalt del comencement del Pas de s'Anglès, cota 765. Aqui motem un ràpel per baixar al colladet des del que baixarem al pas de s'Anglés, però abans, pujem al Cornador Petit 807 m.

Una vegada al cim de Cornador Petit ens feim la foto i tornam per on em pujat fins arribar al colladet. Una vegada reagrupats iniciem el descens per una canal fins trobar una placa a l'esquerra que farem servir per posar un cordino i facilitarnos el primer tram, es recomenable perla roca banyada. Superat aquest primer descens a la nostra esquerra comença el Pas de s'Anglès, primer amb una grimpada que ens situa sobre una cornisa, molt delicada estan banyada, al final de la cornisa tornem posar el cordino a una piqueta per descendir el darrer tram.

Ara si seguisim vorajant el macis rocos del Cornador Petit ens duria fins el Pas d'en Carota, però aquest no és el nostre objetiu d'avui, noltros cecam una conexió més rápita fins el camí de s'Aladern. La millor opció que veim que és arribar a una rosseguera que tenim a la nostra dreta. Per aixó comecem a descendir fins a un gran pi que podem veure davall nostre direcció N. Pasem just per davall, posem unes fites, i ens dirijim a la capsalera de la rosseguera, des d'aquí ja os ho podeu imaginar, descendim per la dreta de la rosseguera com si fosim uns infants, fins arribar i enllaçar amb el camí de l'Aladern, i des d'aqui al camí des Barranc. Objectiu aconseguit.

Com es prest tenim temps per dinar a la bodegueta de Biniaraix, unes olives, un bon vi i una companyia excelent, donem per acabada s'excursió d'avui.