PAS DE S'ANGELET

cim del Puig des Teix

PUIG DES TEIX

DES DE BUNYOLA PEL PAS DE S'ANGELET

Començam per aparcar el cotxe i la millor opció es ferl-lo a l'aparcament del restaurant Can Penasso. Ens posam a caminar amb direcció cap a Sóller i en el Km-15,8 agafam el Camí de Biniforani Vell, que està al costat dret del camí que va a S'Alqueria d'Avall.

Continuam pel cami asfaltad on trobarem a la nostra esquerra un safareig, i després unes barreres metàliques fins que arribam a un encreuament de camins del que agafam el de l'esquerra que pasa per un camp de llimoneres i un gran safareig a la part baixa, el de la dreta arriba fin a ses cases de Son Biniforani Vell, que no em de agafar. Noltros seguim per la pista, que a les voreres te uns grans xiprers, pasam per devora les cases de Son Nadal, fins que a una volta ens trobam amb el torrent de n'Angelet el atravessam per damunt i tot seguit ens desviam cap a la dreta per un cami de cabra que voratge el torrent de n'Angelet, caminam pel seu costat esquerra fins trobar una pared llisa, en quest punt creuam el torrent que convé no dugui aigua.

A partir d'aquí la descripció es bastant complicada, per aixó conver recordar que quan eram pel cami veim la depresió que forma el torrent a la part alta de la muntanya i a la seva dreta un despreniment de roques de color ocre, just davall aquest drespreniment és on hem d'arribar.

Tornam en el punt anterior on acabam de creuar el torrent, ara hem de començar una tremenda pujada per dins l'alzinar, i que ens a de servir de guia la pared esquerra de la muralla, no hi ha altre referència, pujam fins arribar a un marge de contenció d'un camí que cap a l'esquerra ens duria al torrent, que no hem d'agafar, travessarem aquest camí i seguim pujant fins a situar-nos sota el despreniment que veiem des de el camí d'abaix, ens hem de fixar bé perquè hem d'haver vist just arribar un tirany que vé, des de la nostre esquerra, de les cases de Biniforani Vell, noltros ho hem d'agafar amb direcció al torrent, o sigui cap a la nostre esquerra. Així acaban de superar el fort desnivell, feim un glop d'aigüa, i seguim el tirany que ens durà per la cornisa del Pas de s'Angelet (560 m.). A partir d'aquí ja podem trobar fites i uns graons de pedra (en mal estat) que ens indicaran el camí que maldament sigui de pujada ja no té l'anterior desnivell.

Hem d'arribar al talveg del torrent per la seva dreta fins que trobarem una pared de pedra, (600 m.) l'atravessarem i la remuntarem per la nostra esquerra fina arribar davall d'una alzina. Giram cap a la dreta i deixam la pared a la nostra esquena, seguim remuntan el comellar per un camp de càrritx festigós, fin arribar a una gran alzina i una gra roca, amb tendència a l'esquerra anem progresan, fins abandonar quasi la totalitat del càrritx i entrar dintre el bosc, on hem de trobar una pista que seguirem amb direcció a la dreta fins arribar al Pla d'en Fideu (755 m.) a la dreta trobarem un tancat de fil ferro. Arribat en aquest punt ens hem de desviar cap a la nostra esquerra W, perquè si seguíssim recte arribariem a ses Casetes del Rei Sancho, como he dit a la nostra esquerra trobarem una pista forestal (no está indicada en el mapa d'Alpina), que ens durà fins el Coll de Pastoritx (868 m.). Podem fer una turada i beura aigüa.

En el Coll trobam una pared de partió que no hem de creuar, la seguirem amb direcció, dreta N, del Puig des Teix, baixant primer per tornar pujar fins que ens trobam el Camí des Caragol, que vé del Refugi des Cairats, i que ja hem de seguir fins arribar al cim del Puig des Teix (1.064 m.).

Sa tornada pel mateix lloc.

Dificultat: PD

Altitut: 1.064 m.

Desnivell. 904m.

Distància: 14 Km aprox.

Temps amb aturadas: 6'30 h.