Mapa Recorrido

PUIG DES GRAU I

PUIG CARAGOLER DES GUIX

05.11.2010

Altitud Puig Caragoler des Guix:: 913 m.

Altitud Puig des Grau: 867 m.

Recorregut ; Km.

Torrent d'Estel Negre – Pas de’n Arbona – El Puig donis Grau – El Puig Caragoler donis Guix – Refugi de la Comuna de Caimari

Iniciem l'excursió en els voltants de l'Àrea recreativa situada a l'altura del km 10, en la carretera Ma.-2130 (Inca-Lluc); podem aparcar uns 200 m abans d'aquesta àrea recreativa (esquerra).

Iniciem l'excursió ascendint en direcció a Lluc, pujada mitjana/lleugera, vam travessar l'Àrea recreativa i als 4’ arribem a un portell (esquerra) amb barrera de fusta i botador (dreta) – pal orientador Caimari/Lluc-. Travessem el portell i ascendim pel camí de terra al costat del torrent de Coveta Negra (dreta). Als 7’/8’ de pujada mitja, vam passar al costat d'un rotlle de sitja (dreta) i al llarg del camí anirem trobant altres. Als 2’ arribem a un encreuament (estaca orientadora) i hem de seguir a l'esquerra, amb pendent mig; passem al costat d'una caseta de sitjer, tenim el torrent a l'esquerra i als 4’arribem a un nou encreuament (estaca orientadora) hem de seguir recte. El pendent, al principi, és molt lleugera i posteriorment passa a mitjan/forta. Comencem a trobar alguns senyals orientadors i 5’ després arribem a un punt vermell i fita, hem de seguir a la dreta amb pujada mitja (fites). El camí es desdibuixa però les fites ens orienten en l'adreça que hem de seguir (NW) per a dirigir-nos al Pas de’n Arbona. Als 3’ canviem d'adreça (90º a la dreta). El pendent oscil·la entre mitjana i forta/mitjana; trobem més fites, punts i fletxes vermelles. 7’ després avancem en diagonal estesa a la dreta, amb pujada forta/mitjana a forta pel vessant esquerre en direcció al coll que tenim al capdamunt, orientant-nos per nombroses fites, línies i punts vermells. ALS 17’/18’ arribem a una paret de va partir (Pas de’n Arbona).

Des del Pas de’n Arbona vam avançar amb adreça N, iniciant una baixada lleugera/mitjana i posteriorment pujada mitja, baixada lleugera/mitjana, orientant-nos nombroses fites. Als 4’/5’ vam arribar al jaç del torrent de Cova Negre (fites i rotlle de sitja) i a uns 10 m del punt d'arribada veurem a la dreta una pedra amb la inscripció PUIG en vermell. És el moment que hem d'abandonar la llera del torrent i ascendir pel vessant situat a la nostra dreta, amb pendent fort i orientant-nos per les fites i ascendint en diagonal esquerra. Arribem a una petita rosseguera, vam seguir les indicacions de les fites, vam grimpar per una paret rocosa situada a la nostra dreta, vam seguir en diagonal dreta i als 5’ seguim de front, amb pendent fort, deixant una paret rocosa a la nostra dreta. Seguim les fites, trobant trams amb pendent fort/molt fort; als 7’/8’ arribem a una rosseguera, vam seguir les fites i 2’ després grimpem per una paret rocosa (dreta), vam seguir les fites per a dirigir-nos al serral, al que arribem en uns 4‘. Des que Seguim a l'esquerra, amb pendent fort i fort/molt fort, seguint les fites, ascendint per a arribar a la base de la paret rocosa en la qual s'assenta el cim. Als 5’/6’, vam arribar a una paret de va partir; la travessem i vam avançar pel plànol inclinat fins a trobar als 3’/4’ una zona (dreta) per la qual es pot grimpar fins al cim.

Des del cim de l'El Puig des Grau podem contemplar unes boniques panoràmiques dels cims i valls que ens circumden, entre unes altres la de l'El Puig Caragoler des Guix (NE) i el serral pel qual hem de transitar per a arribar al seu cim. Descendim des del cim amb pendent fort, al principi, per a passar a mitjan i lleugera. Les nombroses fites ens orienten amb adreça NE ALS 10’/12’ hem de grimpar per les roques que trobem en el nostre recorregut i posteriorment seguint les fites ascendim amb pendent fort, als 2’ anem cresteando, seguint les fites, i als 10’/11’ ascendim (esquerra), amb pendent fort, cap al primer cim situada al SW de l'El Puig Caragoler des Guix. Igual que al Puig des Grau, les vistes des d'aquest cim són espectaculars. Des d'aquest cim descendirem pel vessant, amb adreça NE, cap al Puig Caragoler des Guix. Al principi cresteamos descendint amb pendent fort per a posteriorment llanear i ascendir amb pendent fort, grimpant en algun moment, crestear i arribar a el cim, en la qual en els nadal de 1.995 el grup És Voltors van col·locar una creu. Des del primer cim haurem trigat uns 8’/9’. Les panoràmiques són igualment espectaculars.

Des del cim ens dirigim al Camí Vell de Lluc. En aquest tram, l'adreça dominant és S'i el pendent fort o mitjana/forta. Durant el descens les fites ens orienten. Des del cim cresteamos i després amb tendència a la dreta seguim descendint. Baixem seguint les fites, punts blaus i fletxes uns 40’/45’ i després seguim amb diagonal dreta, travessant una zona bastant “bruta” quant a vegetació. El pendent és fort i al cap d'uns 8’/9’ vam arribar al Camí Vell de Lluc.

Una vegada en el camí seguim a la nostra dreta (S), amb baixada mitja/lleugera i lleugera. Als 2’ arribem a un mirador i 3’ després veiem una pila d'aigua i una fita (dreta). Possiblement aquest sigui el punt al que s'arribi seguint les fites que descendeixen de l'El Puig Caragoler des Guix, en la seva totalitat. Seguint pel camí, amb pendents en descens suaus, vam arribar als 6’/7’ a un encreuament (pal orientador). El camí en ascens (dreta) conduïx a Caimari, mentre que el de l'esquerra, en descens, conduïx al refugi de la Comuna de Caimari. Agafem aquest últim i als 7’/8’ vam arribar al refugi.

Des del refugi retrocedim fins a l'encreuament per a regressar al portell situat en els voltants de l'Àrea recreativa on hem deixat aparcat el cotxe. Des del refugi, amb pujada mitja, en uns 6’/7’ arribarem a l'encreuament (pal orientador).Prendrem el camí a la nostra esquerra (Caimari), amb pujada forta/mitjana i en 2’ iniciem un descens mig, al principi, passant a fort posteriorment. Als 7’/8’ arribem a un encreuament (camí des de la dreta, estaca orientació), i vam prendre a l'esquerra. A partir d'aquest moment transitem pel camí pel qual hem ascendit al matí. Als 5’ de descens mig arribem als voltants d'una font i una barraca de sitjer (esquerra). Seguim descendint amb pendent lleuger/mitjana, trobant rotlles de sitja en el nostre camí. Als 8’/9’ vam arribar al portell amb barrera de fusta i botador a l'esquerra, situat en la carretera Ma.-2130. Descendim per la carretera a la dreta i en uns 4’ vam arribar al lloc on hem deixat aparcats els cotxes.