torrent clot de l'infern

Pāgina Anterior Pāgina Següent

TORRENT CLOT DE L'INFERN

(Torrent de Pareis)

Nu de sa Corbata – Torrent del Clot de’l Infern – Torrent de Pareis – sa Calobra

Iniciem el recorregut en el Nu de sa Corbata, situat en la carretera que descendeix a sa Calobra (Ma.-2141). Podem deixar el cotxe en l'aparcament situat al costat de la carretera en l'esplanada situada enfront del bar. Al tractar-se d'una excursió “no circular”, és convenient tenir un cotxe en sa Calobra para regressar a aquest punt una vegada realitzada l'excursió.

Des de l'aparcament iniciem el descens, amb adreça I, cap al tàlveg que tenim a la nostra esquerra (N). El pendent és mitja/forta. Als 2’ el camí planeja o presenta pendent molt lleuger. Als 2’ el pendent és mitja/fort dirigint-nos, pel tàlveg, cap al costat esquerre (N) o caminar pel centre del tàlveg, buscant el millor camí. Als 5’/6’ trobem una fita; seguim pel tàlveg amb pendent mig o llaneando, orientant-nos per les fites que anem trobant. Ara ens trobem al costat de les roques que formen el costat esquerre (NW) del tàlveg, avancem planejant o amb pendent lleuger/mitjana i mitja. Als 8’/9’ hem de girar a l'esquerra (N), dirigint-nos cap a les fites que veiem a la part alta de la cresta. La pujada és mitja/forta, arribant a la cresta en 3’.

Des de la cresta descendim, amb pendent fort/mitjana, dirigint-nos cap a la fita que ens encamina cap a un nou tàlveg que ens conduirà cap a l'inici del recorregut tècnic del Torrent del Clot de’l Infern. En aquest tram del recorregut cap al torrent, l'adreça dominant és N, amb lleugeres variacions NE i NW, sempre dirigint-nos cap a l'inici del recorregut esportiu del torrent. Des de la cresta descendim amb pendent fort/mitjana, seguint les fites, amb adreça NW. Al’1 ½ seguim a la dreta (NE) amb baixada forta/mitjana, caminant pel costat dret del tàlveg.

Al poc temps, anem planejant amb petites pujades i baixades al costat de la paret de roques que tenim a la nostra dreta. Als 7’/8’ vam arribar al centre del tàlveg, moment en el qual girem a la dreta, llaneamos i seguim les fites. El millor camí, per al descens fins al tàlveg, ho trobem pel costat dret (E) del tàlveg, al costat de la paret de roques de la nostra dreta. Una vegada en el tàlveg, vam seguir a la nostra dreta (NE), llaneando i posteriorment baixada lleugera/mitjana. Als 2’/3’ arribem a un graó en les roques (fita), situat al NW de la cota 547. Seguim, havent d'efectuar una desgrimpada pel centre del tàlveg, primer una diagonal esquerra, seguida d'una diagonal dreta.

A partir d'aquest moment transitarem per un terreny molt brut, havent de buscar el millor pas entre l'abundant vegetació. El recorregut presenta baixades amb pendent mig, havent d'efectuar als 8’/9’ una dresgrimpada pel costat esquerre del tàlveg. A continuació la baixada és forta/mitjana, un petit destrepe i de nou estem en un tram molt brut amb pendent mitjana/forta. El millor camí ho trobem pel costat dret, planejant o amb baixada lleugera. Continuem avançant pel jaç del torrent amb característiques similars (desgrimpades, baixada lleugera i mitjana/forta, molta vegetació, etc), trobant el millor camí pel costat dret del torrent. Després d'uns 17’/19’ arribarem al primer salt del Torrent del Clot de’l Infern, situat a l'E de la cota 518 (la proximitat de les corbes de nivell ens indiquen, clarament, que hem arribat al recorregut esportiu del torrent).

La descripció tècnica del recorregut del torrent la podem consultar en el llibre de de Eduardo Gómez i Laura Tejero, publicat en l'any 2004. Encara que el llibre qualifiqui l'equipament de regular, el torrent ha estat equipat convenientment, podent prescindir dels ponts de roca i els arbustos i arbres. Convé assenyalar que el segon salt (R-2) és aconsellable realitzar-lo amb una corda de 20 m.

Després d'un recorregut esportiu de l'ordre d'unes 2 h, vam arribar als voltants del Torrent de Pareis. Des de la base de l'últim salt, descendim amb pendent mitjana/forta cap a la llera del torrent, arribant als 5’/6’. Una vegada en el Torrent de Pareis, vam continuar cap a l'esquerra (NW), dirigint-nos cap a sa Calobra, passant als 2’/3’ al costat de la Cova des Romagueral (dreta). Com referència de temps indiquem les següents

Cova des Romagueral – És Degotís 16’/18’

És Degotís – sa Calobra (túnels) 28’/30’

sa Calobra (túnels) – Aparcament 11’/13.’

Recorregut total: 6’4 km

Temps en marxa: 2 h 15 m

Material: 2 cordes de 40 m.

És aconsellable consultar el mapa amb l'itinerari alhora que es llegix la descripció del recorregut. Nota: En el llibre Guia de descens de canons i barrancs (Astúries, Cuenca, Granada, Mallorca, Tarragona i Teruel) d'Eduardo Gómez i Laura Tejero, Barrabés Editorial 2ª Edició, en la pàgina 334 (accés) i de la 332/332 i 335 descriu el torrent del Clot de l'Infern, en el qual en la fitxa tècnica assenyala cinc rápels (R-1 de 28 m, R-2 de 15 m (convé realitzar-lo amb una corda de 20 m), R-3 de 20 m, R-4 de 18 m, i R-5 de 30 m).