12-02-04 Mancor de la Vall -Comellas des Prat (50)

12-02-04 Mancor de la Vall -Comellas des Prat (116)

12-02-04 Mancor de la Vall -Comellas des Prat (42)

Pāgina Anterior Pāgina Següent

veure ses fotos

TRAVESA MANCOR DE LA VALL-COMELLAR DES PRAT

Can Bajoca-Cases des Bosc- sa Canaleta

Gran Nevada

Avui a caigut la gran nevada a tota Mallorca.

Avui és dissabte.

Les carreteres de la Serra estan tallades.

Doblevuit està preparat.

Decidim sortir amb adreça cap a Mancor de la Vall, per a començar pel camí de Can Bajorca i ses cases des Bosc. L'entorn és encisador, una nevada com mai havíem vist en aquests llocs. Pel que decidim pujar per la Canaleta de Massanella.

El paisatge sembla més propi de terres nòrdiques que del Mediterrani.

La pujada es fa lenta a causa de la gran quantitat de neu i que el camí està desaparegut, i al ser els primers hem d'anar marcant petjada.

Durant l'ascens el temps alterna entre nevada i sol, que agraïm. La canaleta cada vegada s'estreny més i més, solament hi ha neu i gel.

Arribem a l'aqüeducte difícil de localitzar els seus bords penya-segats, però amb l'ajuda dels bastons per a temptejar el terreny assolim passar.

Seguim fins al GR i des d'aquí a la Font des Prat, berenem alguna cosa, coinicidim amb els nostres amics del grup d'en Melga que venien de Lloseta.

Uns pocs minuts, donat el fret intens, vam prosseguir la pujada pel Comellar des Prat, cada pas augmentaven els centímetres de neu, més i més, un paisatge fantasmal.

A mig camí i ja casí sortint del encinar ens creuem amb dos muntanyencs que regressaven i ens van explicar que era motivat per la gran quantitat de neu que havien trobat i que els superava la cintura. Ja eren les 14,15 h. llavors, les opcions de pujar al Puig de ses Bassetes via directa sense grampons resultava una mica temerari, seguir cap al Coll des Prat requeria més temps del normal, llavors i perquè no ens agafés la nit, vam decidir regressar pel mateix camí de pujada, pel que el trajecte va ser doble encisador.