|catalą| |castellano|

Desnivell: 200 m.

Recorregut: 1.200 m.

_______________________________________________________________________________

A l'altura del quilòmetre 34 de la carretera Ma.-10 de Lluc a Sóller, es troba la barrera que dóna accés a l'embassament de Cúber (738 m.). Al costat de la barrera podem aparcar el cotxe en una petita esplanada.

Des de la barrera prenem el camí que ens condueix a l'embassament i en uns 10' arribam als voltants de la presa. Immediatament abans de travessar-la s'inicia a l'esquerra una senda, al costat d'una petita edificació, que descendeix pel costat esquerre del torrent d'Almadrà. En uns 8' arribarem a la conducció d'aigua i a partir d'aquest moment el camí presenta un pendent fort. En uns 4'/5' arribarem al jaç del torrent al costat de la canonada de la conducció d'aigua (tornarem a arribar a aquest lloc en el camí de retorn).

Travessam la llera del torrent i descendim per una senda que ho voreja a la seva dreta i aproximadament 1' després l'abandonem per a arribar a la llera. Uns 60 metres després s'inicia el primer dels salts que trobarem al llarg del descens. És un salt de 5 metres, posteriorment trobarem salts successius de 5m, 3m, 6m, 8m, 7m, 8m, 15m (Salt de sa Figuereta), 20 m (Salt de sa Cova), 5 m, 10 m, 3m i finalment un de 5m per a arribar a la font del Pi que brolla en la llera del torrent, formant un petit llac que permet donar-se un bany. En total hem recorregut uns 1.200 m amb uns 200 m de desnivell.

A la dreta de la llera veurem una paret on s'inicia la canaleta que duu l'aigua a les cases de Solleric i de Són Ordines d'Almedrà. Hem de seguir aquesta canaleta i a uns 3' trobarem un túnel per on passa la canonada de EMAYA cap a Lloseta. Hem de pujar a la nostra dreta seguint el traçat de la canonada, el pendent és fort i en uns 12' arribarem a un túnel que hem de travessar, al principi planeja i després presenta una lleugera pujada. En uns 3'/4' ho haurem travessat i hem de seguir caminant al costat de la canonada per pendents forts. Uns 5' després arribem a un nou túnel, pràcticament  horitzontal, que ho travessarem en uns 2' Segueixen les pujades fortes i en uns 13'/15' arribarem a una espècie de  serral i a partir d'aquest punt el camí presenta menys pendent, de vegades planeja i en altres trams presenta lleugeres baixades. A uns 6' del  serral arribam al lloc on s'inicia a la nostra esquerra el camí que ascendeix a Sa Rateta (hi ha una inscripció en vermell que indica Rateta). El camí segueix planejanyt i poc després inicia el descens a la llera del torrent amb pendent mitjana/forta. En uns 3' arribam a la llera del torrent en els voltants del lloc on ho travessa la canonada, lloc on ja havíem estat al matí. Hem de recórrer el mateix itinerari que hem realitzat al descendre al torrent al matí però aquesta vegada en sentit invers.

Iniciem l'ascens per una pujada forta i en uns 5' veiem a la nostra dreta un túnel. Uns 3' després arribem a una espècie de  serral a partir del com s'inicia una baixada lleugera i posteriorment zones planes o de lleugera pujada. Des del  serral en uns 6' arribem a la presa de l'embassament de Cúber i únicament ens queda prendre el camí a la nostra dreta que en lleugera pujada ens conduïx en uns 10' a la barrera al costat de la carretera Ma.-10 i l'aparcament.